Distriktsårskongressen 2019

Den 27 April 2019 går Distriktsårskongressen av stapeln!

Distriktsårskongressen är partidistriktets högsta beslutande organ. 175 ombud från länets arbetarekommuner samlas för att fatta beslut som blir avgörande för hur partidistriktet fungerar som partiets regionala nivå. Ombud från arbetare- kommunerna har således vid distriktsårskongressen ett stort ansvar för partidistriktets ledarskap, verksamhetsinriktning och utvecklingen av vår politik i länsperspektiv.

Det är dax att nominera ombud från din förening och vässa pennorna för motionerna skall vara inne till Arbetarekommunen senast 31 December 2018.
Antalet platser är som följer:

• Bollnäs/Rengsjö 6st platser.
  • Hanebo/Segersta 5 platser.
  • S-kvinnor 1 plats.
  • Arbrå/Vallsta 3 platser.
  • Seniorerna 1 plats.
  • SSU 1 plats.

Nomineringar till kongressen lämnas in till varje förenings valberedning och fler nomineringar välkomnas! Val av ombud och de motioner som ska gå vidare till kongressen fastställs på medlemsmötet den 20 Januari 2019.

Info om motioner: Motion kan väckas av varje enskild partimedlem eller socialdemokratisk grundorganisation som tillhör partidistriktet och den ska sändas till arbetarekommunens styrelse inom av denna angiven tid. Motion ska behandlas av arbetarekommunens möte. Arbetarekommunen kan antingen anta motion som sin egen eller besluta att sända in den som enskild.

Vill du skriva motioner och vill ha skrivsällskap eller någon annan klok person att diskutera med? Sträck då ut handen till en annan medlem du gillar. Vill du ha hjälp med förmedling av kontakt? Snabbt och enkelt får du kontakt via vår Facebook-sida och messenger, där kan vi hjälpas åt att skapa skrivargrupper! Alternativt kontaktar du din ordförande i din förening. Nu sätter vi igång!!