Ny ordförande för Bollnäs arbetarekommun

Shida Kinuka (s) valdes vid årsmötet den 20 mars till ny ordförande för Bollnäs socialdemokratiska arbetarekommun.

Det känns otroligt roligt att få förtroende att leda vårt parti lokalt här i Bollnäs. Jag tar över ordförandeklubban i en tid där vi nu samlar oss för att arbeta fram vår politik för kommande mandatperiod och planera kommande valrörelser. Vi har goda möjligheter till en lyckad valrörelse och valresultat. Parallellt med arbetet att ta fram vår politik för kommande mandatperiod så ska vi fortsätta att växa genom att värva ännu fler medlemmar, kommenterar Shida Kinuka.

Shida Kinuka har tidigare varit vice ordförande i arbetarekommunen. Kristoffer Lindberg slutar nu som ordförande efter 4 år på posten.

”Det känns tryggt att det är Shida som tar över som ordförande efter mig, hon är en driven person som jag är säker på kommer att fortsätta att utveckla vårt parti lokalt”.

”Att ha varit ordförande för Bollnäs socialdemokratiska arbetarekommun har varit en fantastisk politisk skola, som också såklart inneburit mycket jobb. Jag har många andra politiska uppdrag, både inom kommunen och inom vårt parti. Därför har jag gjort valet just nu att inte kandidera som ordförande till en ny period på två år. Jag tackar för det förtroende partimedlemmarna givit mig under dessa år”.

Kommenterar Kristoffer Lindberg, avgående ordförande för Bollnäs socialdemokratiska arbetarekommun, och tillägger;

”Detta innebär inte på något sätt att jag försvinner från politiken i Bollnäs, jag är fortfarande ledande företrädare i skolfrågor för socialdemokraterna i Bollnäs och har fortfarande andra uppdrag inom vårt parti”.

Kristoffer Lindberg behåller samtliga övriga uppdrag, bland annat ordförande för barn- och utbildningsnämnden i Bollnäs kommun, samt ledamot i kommunfullmäktige.

Kontaktuppgifter:

Shida Kinuka, ordförande Bollnäs socialdemokratiska arbetarekommun: 072-302 91 01

Kristoffer Lindberg, 072-546 13 48